CAC-MARKETING: Betekenis, formule en hoe het te berekenen

CAC-marketing
Afbeelding tegoed: IgnitePost

De kosten voor het werven van een nieuwe klant worden de klantacquisitiekosten of CAC genoemd. Dit betekent dat de klantacquisitiekosten (CAC) alles omvatten wat er moet gebeuren om een ​​nieuwe klant binnen te halen. Het werkt door de kosten van verkoop en marketing over een bepaalde tijd bij elkaar op te tellen en dat totaal te delen door het aantal nieuwe klanten dat in die tijd is geworven. In dit artikel wordt de CAC-marketingformule uitgelegd, hoe deze te berekenen en CAC versus CPA. Geniet van de rit!

Wat is CAC-marketing?

Met de opkomst van online bedrijven en traceerbare webgebaseerde advertentie-inspanningen, zijn klantacquisitiekosten (CAC) een belangrijkere statistiek geworden.

Een bedrijf moet ook manieren vinden om klanten te volgen terwijl ze in het verleden beslissingen nemen, bijvoorbeeld door middel van shotgun-advertenties.

Veel online bedrijven kunnen nu zeer gerichte marketinginspanningen leveren en klanten in de gaten houden terwijl ze van warme leads veranderen in levenslange toegewijden. Bedrijven en investeerders gebruiken beide de CAC-indicator in deze setting.

Wat het kost om een ​​potentiële consument te overtuigen een goed of dienst te kopen, staat bekend als CAC, zoals u ongetwijfeld weet.

Hoe bereken je CAC?

Benieuwd hoe je CAC berekent. hier zijn tips voor het berekenen van CAC:

#1. Bepaal de berekeningsperiode

Bepaal de tijdsperiode waarvoor u aan het beoordelen bent om te beginnen met het bepalen van de acquisitiekosten van uw klant (maand, kwartaal, jaar). U kunt het bereik van uw gegevens concentreren door dit te doen.

#2. Bepaal uw CAC

Verzamel vervolgens al uw verkoop- en marketinguitgaven en deel dat bedrag vervolgens door het aantal gloednieuwe klanten dat u in de loop van de periode heeft aangetrokken. De verwachte kosten voor het werven van een nieuwe klant voor uw bedrijf moeten gelijk zijn aan de resultaatwaarde.

#3. Controleer uw CAC tegen belangrijke zakelijke indicatoren

Nadat u de CAC voor uw organisatie hebt berekend, kunt u dit cijfer afzetten tegen andere cruciale prestatie-indicatoren. Hierdoor krijgt u belangrijke informatie over uw marketing-, verkoop- en klantenservicecampagnes.

CAC-marketingformule

Hier is de CAC-marketingformule;

Klantacquisitiekosten = verkoop- en marketingkosten/aantal nieuwe klanten

Neem het voorbeeld van een SaaS-bedrijf dat in één maand $ 125,000 aan verkoop en marketing besteedde, inclusief lonen, commissies, advertentie-uitgaven en proefondersteuning. In dezelfde maand meldden zich 50 nieuwe klanten aan.

CAC = $ 125,000/50

= $ 2,500

Kostensoorten om toe te voegen aan een CAC-marketingformule

Overweeg de volgende kosten voor deze maatregel als u niet zeker weet wat uw "kosten van verkoop en marketing" zijn. Dit zijn de kostensoorten die u kunt toevoegen aan een CAC-marketingformule:

#1. Advertentie-uitgaven

Uw advertentie-uitgaven zijn het bedrag dat u overmaakt voor advertenties. Adverteren is een geweldige strategie voor bepaalde bedrijven om nieuwe klanten aan te trekken. Uw doelgroep moet verbinding maken met uw campagnes om effectief te zijn. Als u niet zeker weet of u een fatsoenlijk rendement op een marketingcampagne krijgt, kunt u de waarde ervan schatten door de inkomsten uit advertenties te delen door de som van de kosten van de campagne.

#2. Salaris van werknemers

Een goede investering is altijd een geweldige werknemer. Overweeg uw methode zorgvuldig als u denkt dat deze kosten te hoog zijn. Anders dan het doorvoeren van loonsverlagingen of ontslagen, kunnen er andere manieren zijn om het bedrag dat aan salarissen wordt uitgegeven te verminderen. 

#3. Creatieve kosten

Je investeert je creatieve kosten in contentcreatie. Dit kan het geld zijn dat u hebt uitgegeven aan de lunch voor uw teamvergadering of aan het inhuren van mensen om reclame te maken voor uw bedrijf. Elk van deze uitgaven is van invloed op het maken van inhoud.

#4. Technische uitgaven

Technische kosten zijn verbonden aan de software die uw verkoop- en marketingteams gebruiken. Technische kosten kunnen bijvoorbeeld de kosten zijn van een rapportagetool die u hebt gekocht om de status van uw openstaande deals te volgen.

#5. Publicatiekosten

Publicatiekosten zijn wat u uitgeeft om uw marketinginspanningen beschikbaar te maken voor het algemene publiek. Dit kan het betalen voor tv-zendtijd, gesponsorde posts op sociale media of advertentieruimte in een krant of tijdschrift zijn.

#6. Prijs van productie

In deze context verwijst "productiekosten" naar het geld dat wordt besteed aan het eigenlijke proces om iets te maken. Voor videoproductie kan het nodig zijn een camera aan te schaffen, een set te bouwen, de video te bewerken, enz. Deze kosten lopen hoog op, vooral als u een freelancer inhuurt om uw inhoud te maken.

#7. Een inventaris bijhouden

U zult geld moeten investeren in onderhoud en productoptimalisatie, zelfs als uw bedrijf software als een service levert. Kosten voor nutsvoorzieningen en opslagkosten voor faciliteiten zouden in deze kosten worden opgenomen voor bedrijven die materiële goederen verkopen. Als u echter software verkoopt, is dit het geld dat u zou uitgeven aan upgrades en patches om de klantervaring te verbeteren.

Cac versus CPA

Het belangrijkste verschil tussen CAC en CPA is dat de eerste de kosten meet om een ​​betalende klant te werven, terwijl de laatste de kosten meet om een ​​lead te verwerven, zoals registratie, een geactiveerde gebruiker of aanmelding voor een gratis proefperiode.

Klantacquisitiekosten, die de kosten van het converteren van een klant meten, kunnen van toepassing zijn op alle vormen van marketingkanalen. Het is een maatstaf die voor uw hele bedrijf kan worden gebruikt, waardoor u een breed perspectief krijgt op uw connectie met de typische betalende klant in plaats van een campagnespecifieke klant.

Toch is niet elke klantenwerving hetzelfde. Het proces van het werven van een nieuwe klant begint en stopt niet wanneer ze op de aankoopknop klikken. Sommige bedrijven hebben snelle doorlooptijden, andere hebben langere doorlooptijden.

Om klanten door de levenscyclus van de klant te helpen, richten verschillende bedrijven zich op verschillende doelgroepen, voeren ze verschillende campagnes uit en gebruiken ze verschillende methoden. Metrieken zoals kosten per acquisitie zijn erg handig om inzicht te krijgen in deze subtiliteiten.

Kosten per acquisitie zijn meer een statistiek op campagneniveau, wat verklaart waarom. De kosten per acquisitie (CPA) meten hoeveel het kost om een ​​lead (een potentiële klant die nog geen aankoop heeft gedaan) zover te krijgen dat hij de gewenste actie uitvoert, zoals het downloaden van een e-book, het aanvragen van een demo, of het op een andere manier verstrekken van contactgegevens.

Het berekenen van één enkele kost per acquisitie (CPA) voor uw hele bedrijf is een uitdaging, omdat het conversiedoelen meet, die niet altijd aankopen zijn en van campagne tot campagne kunnen verschillen. De kosten en overwegingen die komen kijken bij het converteren van Facebook-advertenties, e-mailmarketing en sms-campagnes zijn behoorlijk verschillend.

Aangezien elk marketingkanaal verschillende bijdragende factoren heeft die van invloed zijn op de kosten/winstverhouding, wordt CPA meestal gebruikt om de afzonderlijke kosten/winstverhouding van elk kanaal te berekenen met behulp van een ander algoritme.

Hoe u CAC kunt verbeteren Marketing

De waarheid is dat we altijd de effectiviteit van onze advertentiecampagnes kunnen verbeteren, de loyaliteit van klanten kunnen vergroten en meer waarde uit onze klanten kunnen halen. Er zijn verschillende strategieën die uw bedrijf kan toepassen om de acquisitiekosten van klanten in zijn sector te verlagen:

#1. Verhoog de on-site conversieratio's

Om het aantal verlaten winkelwagentjes te verminderen en de bestemmingspagina, sitesnelheid, mobiele optimalisatie en andere elementen te optimaliseren om de algehele siteprestaties te verbeteren, kan men doelen instellen op Google Analytics en A/B split-testen uitvoeren met nieuwe kassasystemen .

#2. Verhoog de gebruikerswaarde

We verwijzen naar het vermogen om iets te produceren dat gebruikers aantrekkelijk vinden als we de zeer conceptuele term 'gebruikerswaarde' gebruiken. Het is mogelijk dat kopers een wens hebben getoond voor verdere functieverbeteringen of attributen. Het kan gaan om het opzetten van iets om het huidige product te verbeteren voor een betere positionering of het creëren van nieuwe manieren om te profiteren van huidige klanten.

#3. Customer Relationship Management moet worden gebruikt (CRM)

Het implementeren van een soort CRM is een praktijk voor bijna alle winstgevende bedrijven met loyale klanten. Dit verkooppersoneel kan geavanceerd zijn en gebruikmaken van tools om de verkoop in de cloud bij te houden, blogs, e-maillijsten die automatisch worden gegenereerd, loyaliteitsprogramma's en/of andere methoden om klantloyaliteit bij te houden.

Kosten van klantenwerving en het belang ervan

Een cruciale bedrijfsstatistiek die veel bedrijven en investeerders overwegen, is CAC. Omdat ze de kosten voor klantenwerving niet goed begrijpen, gaan veel bedrijven uiteindelijk failliet.

#1. Verbetering van het rendement op investeringen

Het analyseren van marketingrendement op investering vereist een grondig inzicht in de kosten om nieuwe klanten te werven. Overweeg een bedrijf dat verschillende kanalen voor klantenwerving gebruikt, bijvoorbeeld:

Een bedrijf kan de meest kosteneffectieve strategie voor klantenwerving bepalen door CAC te gebruiken. Om de klantenwerving te vergroten, kan een bedrijf overwegen om meer gebruik te maken van socialemediamarketing.

#2. Verhogen van omzet en winstmarge

Een bedrijf kan de waarde per klant volledig onderzoeken en zijn winstmarges verhogen door een duidelijk begrip van zijn CAC. Overweeg het scenario waarin elke consument $ 60 waard is voor een bedrijf.

 Het gebruik van sociale evenementen als kanaal zou een negatieve invloed hebben op de winstgevendheid van een bedrijf dat CAC niet begrijpt. Aangezien de CAC lager is dan de waarde per klant, zou de winstgevendheid van het bedrijf toenemen door het gebruik van sociale media en posters.

Uitdagingen voor klantacquisitiekosten (LTV).

Hoeveel van uw maandelijkse advertentie-uitgaven of verkoopbudget moet worden toegeschreven aan een bepaalde overwinning? Het meten en optimaliseren van de CAC-statistiek kan op een aantal fronten lastig zijn. Dit geldt met name als u acquisitiekosten probeert toe te wijzen aan specifieke accounts of klantgroepen.

Vanuit een CAC-standpunt kan het optellen van marketing- en verkoopkosten voor een bepaalde periode misleidend zijn, zelfs op geaggregeerd niveau, omdat deze middelen doorgaans niet volledig worden besteed aan het werven van nieuwe klanten.

Hoe u marketingkosten kunt verlagen

Hier zijn enkele suggesties om uw kosten te verlagen als het converteren van klanten geen probleem is voor uw bedrijf, maar klanten naar uw website krijgen te duur is:

#1. Bepaal uw beste kanalen voor acquisitie

Uw klantacquisitiekosten kunnen aanzienlijk worden verlaagd door u te concentreren op uw best presterende kanalen en deze te optimaliseren voor acquisitie. Hier is een snelle methode om te kiezen op welke kanalen je moet letten:

  • Houd bij hoeveel bezoekers elk kanaal binnenhaalt. Om uw inspanningen volledig te begrijpen, moet u weten hoeveel klanten er van elk marketingkanaal komen.
  • Het bedrag dat per kanaal aan marketing wordt besteed, moet worden gedeeld door de toename van het aantal bezoekers. Met deze berekening kunt u berekenen welk kanaal voor u het goedkoopste verkeer genereert en welk kanaal het duurste verkeer genereert.
  • Houd uw middelen en inspanningen gericht op wat effectief is. Door uw duurste en minst dure kanalen te rangschikken, kunt u ze optimaliseren en het meeste uit uw uitgaven halen.

#2. Kies uw beste campagnes

U kunt uw meest succesvolle campagnes identificeren en deze gebruiken als modellen voor een meer geoptimaliseerd campagneplan, net zoals u dat kunt met uw kanalen.

  • Deel de kosten van elke campagne door het totale aantal nieuwe bezoekers. Uw meest effectieve acquisitiecampagnes worden getoond. Welke campagnes bieden de meeste waarde? Voor de beste resultaten repliceert u de beste presteerders nadat u ze hebt gevonden.
  • Trek de kosten van elke campagne af van het totale aantal klanten dat is behouden. Uw meest effectieve retentieprogramma's worden onthuld. Concentreer uw inspanningen en middelen op de meest economische.

#3. Kies een doelgroep

De beste methode om uw targetingstrategieën te verbeteren, is uw klanten goed te kennen. Uw inspanningen kunnen worden uitgebreid en efficiënter worden als u hun acties, eisen en segmenten begrijpt en verbindt.

  • Pas een look-alike audience-strategie toe. Creëer een Facebook- of Google-doelgroep voor een remarketingcampagne met behulp van de voorspelde aankopen van uw bestaande gebruikers.
  • Verdeel uw klantenkring op basis van klantwaarde. Zorg ervoor dat gerichte inspanningen voor hoogwaardige consumenten de grootste financiering achter zich hebben in uw retentiecampagnes en dat u niet buitensporig betaalt om groepen met een lage waarde te behouden.

#4. Verbeter uw advertentiebudget

U moet er voortdurend voor zorgen dat uw advertentiebudget gericht is op het werven van nieuwe klanten. Hier zijn enkele cruciale acties die u kunt ondernemen:

  • Zorg ervoor dat de doelgroep voor uw uitgaven de juiste is. Gebruik negatieve doelgroepsegmentatie om ervoor te zorgen dat er geen advertenties worden uitgegeven aan een groep die waarschijnlijk niet zal converteren.
  • Geld uitgeven aan nutteloze inspanningen is geen goed idee. Verminder het aantal keren dat een advertentie aan een bezoeker wordt getoond door frequency caps voor advertenties te gebruiken.
  • Gebruik best practices voor e-commerce om uw advertenties te ondersteunen. Verminder de afhankelijkheid van gekocht verkeer door organisch verkeer aan te trekken via SEO, originele productbeschrijvingen en andere optimalisatietechnieken voor e-commerce.

Wat betekent CAC in marketing?

Uw blogmateriaal moet XNUMX uur per dag organische leads van hoge kwaliteit genereren, zodat u minder tijd en geld kunt besteden aan betaalde advertenties om leads van zowel hoge als lage kwaliteit te genereren als uw inbound marketingprogramma goed functioneert.

Wat is CAC versus CPA in marketing?

Het belangrijkste verschil tussen CAC en CPA is dat de eerste de kosten meet om een ​​betalende klant te werven, terwijl de laatste de kosten meet om een ​​lead te verwerven, zoals registratie, een geactiveerde gebruiker of het aanmelden voor een gratis proefperiode.

Wat is CPA-marketing voor beginners?

Ongeacht de grootte van het bedrijf, CPA-marketing is een vorm van affiliate marketing. Het stelt bedrijven in staat om hun marketinginspanningen succesvol te laten groeien en een groter publiek te bereiken. In plaats van commissies te ontvangen, zijn bloggers, influencers en uitgevers verantwoordelijk voor de verkoop van een product.

Hoeveel soorten CPA-marketing zijn er?

Er zijn drie verschillende CPA-marketingstrategieën: betalen per verkoop, betalen per actie en terugkerende betalingen. Gelieerde marketeers en uitgevers, CPA-bedrijven of -websites en CPA-netwerken zijn allemaal belanghebbenden die deelnemen aan CPA-marketing.

Conclusie

Het is van cruciaal belang voor investeerders en uw bedrijf om de acquisitiekosten van klanten te meten en te bewaken. Beleggers kunnen CAC gebruiken om te bepalen of zij denken dat uw bedrijf momenteel winstgevend is en dat in de toekomst ook zal blijven. Het kan ook door bedrijven worden gebruikt om marketinginspanningen te plannen, middelen en geld toe te wijzen en richting te geven aan de wervings- en compensatieprocessen.

Referenties

Laat een reactie achter

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd *

Dit vind je misschien ook leuk